про конопляне хутро від Девохом розповідає французьке видання TELERAMA
Пропонуємо переклад статті авторки Софі Бертьє від 10 квітня 2023 року, видання ТЕЛЕРАМА
Штучне хутро отримує нове обличчя
Gucci, Chanel, Versace... Ніякого хутра, хай живе синтетика! Однак цей матеріал також має поганий вплив на довкілля. Сенсація: наслідуючи справу Стелли Маккартні, український стартап розробив хутро на 100% рослинній основі.
Український бренд DevoHome виготовляє хутра з конопляних волокон. Фото DevoHome
Прийшов час великодніх свят… Але давайте пам'ятати, що в хід ідуть не лише шоколадні кролики: мільярди живих гризунів, вирощених у варварських умовах, потім приносять у жертву - з них здирають шкіру, щоб їхнє хутро прикрашало одяг чи інші речі та декоративні аксесуари. Але, сподіваємося, сотні тисяч маленьких життів будуть збережені, бо в цьому жорстокому світі все ще є підстави для надії, адже список відомих брендів, які відмовилися бути співучасниками огидного бізнесу, продовжує зростати.Останній приклад на сьогоднішній день стався два тижні тому: розкішний бренд дитячої моди Tartine et Chocolat (присутній у дванадцяти країнах) зобов’язався «більше не використовувати хутро у своїх майбутніх колекціях. Усі пальта, шапки… матимуть лише синтетичне хутро». Так речник бренду відповів організації PETA ("Люди за етичне поводження з тваринами") після того, як найбільша у світі асоціація захисту прав тварин відмітила цю компанію в своєму пості в соціальних мережах.
Тридцять років боротьби PETA
Активісти PETA налаштовані рішуче та оптимістично, адже тривала боротьба, яку вони розпочали тридцять років тому, приносить свої плоди. Вони радіють маленьким перемогам, коли виробники одягу розуміють, що повинні «взяти на себе зобов’язання щодо добробуту тварин сьогодні». Завдяки вражаючим кампаніям, відео, що розкривають умови розведення в безпрецедентній жорстокості тварин, з яких жадають отримати хутро (лисиці, норки, борсуки, горностаї, а також – і не так рідко – представники сімейства котячих та єноти), та співпраці з знаменитостями, які позують на провокаційних плакатах, вдалося переконати багатьох власників великих модних будинків і дизайнерів відмовитися від натурального хутра.Серед них можна назвати представників люксової групи Kering (Saint Laurent, Brioni, Gucci, Balenciaga, Alexander McQueen) і Dolce & Gabbana; або Burberry, Armani, Versace, Furla, Givenchy, Stella McCartney, Chanel, Jean Paul Gaultier тощо. Оскільки тепер науково доведено, що штучне хутро захищає від холоду так само добре, як справжнє, навіть компанія Moncler, виробник верхнього одягу високого класу, в минулому році оголосила про «припинення придбання хутра та припинення його використання назавжди після колекції осінь-зима 2023». Крім того, Patagonia та Picture Organic, лідери виробництва спортивного та туристичного одягу, які декларують принципи захисту природи та тварин, також відмовилися від нього.
Штучне хутро, екологічна катастрофа
Ось тільки штучне хутро, яке здавна зневажали за його низьку естетичність та протиставляли таким ознакам достатку та високого соціального статусу, як шуби з норки, каракуля та соболині муфти наших бабусь, виявилося ще й причиною виникнення нових екологічних та економічних проблем. Його виробництво потребує використання синтетичних волокон, таких як поліестер і акрил, що походять з нафти та не піддаються біологічному розкладанню.Врятувати мільйони тварин і зменшити негативний вплив інтенсивного землеробства, звісно, необхідно. Але якщо це пропонують робити на користь бочки з нафтою, яка є настільки ж смердючою, наскільки вона й здатна забруднювати довкілля, то це, очевидно, неправильне рішення. Через це індустрію моди, яка турбується про свій імідж, часто критикують за шкідливість для навколишнього середовища. Тому важливо знайти рішення, які були б етичними та сталими.
Стелла Маккартні та рослинне хутро
Екоактивістка, британська стилістка Стелла Маккартні, представниця філософії відповідальної розкоші, обрала Париж, щоб 30 вересня 2019 року в Опері Гарньє представити вироби зі штучного хутра з рослинних волокон. Це були відходи переробки кукурудзи.
Важливим матеріалом у Fashion-індустрії стала Koba - екологічно чистий матеріал, який повністю підлягає переробці. Вона змінила підхід до штучного хутра. Це розробка компанії Ecopel, яка у Франції придбала Peltex у 2019 році (французький виробник, чия фабрика штучного хутра розташована у м. Вогези). Технологія Koba використовує до 37% рослинних організмів і виробляє на 63% менше парникових газів. Це значний крок до покупок, які настільки ж бажані, як і екологічні.
Ще одне рішення, яке, напевно, сподобається мілленіалам, які більше, ніж будь-коли, обізнані про страждання тварин та стан навколишнього середовища, це розробка українського стартапу DevoHome. Вони створили 100% рослинну хутряну формулу, яка відрізняється своїм натуральним виглядом, м’якістю та здатністю «дихати» (до побачення, статична електрика акрилу!) Цей матеріал виготовлений із конопляних волокон, змішаних з віскозою, яку одержують з деревної маси. Таке конопляне хутро прикрашає коміри джинсових курток, є основою довгих та коротких шуб.
Вирощування конопель вважається дуже економним з точки зору розходу води, воно не потребує пестицидів і, що є головною перевагою для Франції, наша країна є другим за величиною виробником промислових конопель у світі.
Ну і, нарешті, забруднені відходами океани можуть сприяти литтю води на млин інновацій: Ecopel щойно отримав ліцензію Seaqual і завдяки цій організації, що спеціалізується на очищенні океанів, зміг запустити Umi Collection, лінію штучного хутра, виготовленого із пластику, зібраного в морі.
Вибір варіантів зміни підходу до штучного хутра цілком достатній, щоб спонукати модниць віддавати перевагу брендам, сертифікованим PETA, виготовленим у Франції (чи принаймні в Європі) та екологічно чистим. З гордістю залишайтеся модними, не змушуючи планету платити за це жорстоку ціну!
Софі Бертьє, ТЕЛЕРАМА